ילדים יוצרים משחקים

האם ילדים מעוררים בנו השראה ויצירתיות? בתחילה תקופת הקורונה רציתי לשחק עם הבן שלי, ליצור ולבלות איתו בבית. כדי ליצור אפשרויות יחד, חשבנו על רעיונות למשחקים ואיך אפשר ליצור אותם. ככה נולד קטלוג הילדים שמופיע באתר שלי.
בשנים האחרונות בתי ספר רבים רוכשים מאתנו מתנות חברתיות המיוצרות בהוסטלים ובמפעלים חברתיים. כיזמית חברתית החלטתי להרחיב את שיתוף הפעולה עם בתי הספר ולכתוב מערכי פעילויות שיעוררו את דמיון התלמידים ויעודדו אותם לגלות יצירתיות ו"לצאת מהקופסה". לשם כך בניתי מערכים מעניינים וקלילים המתאימים לתלמידי הכיתות א' עד ד' בתוך בתי הספר.

במפגש זה נשוחח על פעילות חברתית, ובכלל זה על המונחים "עשייה חברתית", "נתינה לאחר" ו"עבודה בצוות". משם נצא למשמעות המונח "מוצר חברתי" ולערך המוסף הטמון במוצר כזה.
במפגש זה נשוחח בכיתה על המשחקים שהתלמידים יצרו. בחלק הזה של המפגש נעסוק בשאלות: איך מגבשים רעיון למשחק? איך מתחילים ליצור משחק? מהיכן מביאים חומרי גלם ליצירת משחקים? איך רושמים את הרעיון (בציור, בכתיבה)? איך מעצבים את המשחק? איך משווקים אותו? אחר כך כל תלמיד יקבל חומרי גלם כדי ליצור מהם משחק שיוכל לקחת איתו הביתה.

אם כך, השיעור יכלול כיף, יצירה וחשיבה משותפת עליה, מסר חברתי ודיון כיתתי בעשייה חברתית.

קצת עליי: שמי מורן חסיד. אני יזמית-חברתית, קרימינולוגית חברתית שיקומית וד"ר לקרימינולוגיה. אני אוהבת לעצב מתנות קטנות וחברתיות, או למען הדיוק: להפוך מוצר לחברתי.
את הפעילות אני מעבירה בעצמי ולכן לצערי לא אצליח להגיע לכל מקום בארץ, אבל אם מעניינת אתכם האפשרות לערוך פעילות ערכית ויצירתית עם יזמית חברתית, אשמח מאוד לשמוע מכם. אנא פנו אליי בצור קשר שנמצא ממש כאן 😉

רוצים לערוך פעילות ערכית?